Dela min passion till nagellack!

onsdag 28 mars 2012

Models Own Copper Pot

Här om veckan släppte Models Own tre nya lack till sin befintliga Beetlejuice kollektion som kom i höstas. Deras promobilder såg ju riktigt fina ut och jag klickade hem dem samma dag. Är de lika fina i verkligheten? Knappast, tyvärr. Nu har jag bara testat ett av lacken i och för sig, kanske ändrar jag mig längre fram!
Från vänster: Indian Ocean, Tropical Sun, Copper Pot.

Först ut att testas blev Copper Pot. Den ser duokrom ut i flaskan och skiftar från orange till grönt men på naglarna är den mest ett orange lack med skimmer i gult och kanske att man ser lite grönt skifta förbi ibland, men bara kanske.
Det här är tre lager och Seche Vite. Formulan är skir, lämnar lite penseldrag och bildar några bubblor trots att jag väntade mellan lagren. Torktiden var dock helt godkänd Jag tror att de här lacken är mer ämnade som layering, de två andra (speciellt Indian Ocean) ser nämligen väldigt mycket skirare ut och jag är tveksam till att de går att få täckande med ett hanterbart antal lager.

Nej jag hade större förhoppningar på detta! Det är så otroligt synd att utseendet i flaskan inte kommer över till naglarna... ska dock inte ge upp helt utan ge den en chans med layering också :)

6 kommentarer:

  1. Det är på nått vis skönt att se bilder på de här som besannade mina farhågor, och visar att det var ett helt rätt val att avstå! Jag blev så besviken på de andra Beetlejuice lacken eftersom promobilderna var så oändligt mycket snyggare än lacken var i verkligheten. Så jag misstänkte att de hade gjort samma fula grej med de här tre, och mycket riktigt... Blir nog inga mer lack från Models Own för mig alls, jag blir riktigt irriterade på "påhittade" promobilder :/

    SvaraRadera
  2. Hm. Jag väntar på dessa just nu. Hoppas inte jag blir besviken. Tycker iofs att Copper Pot ser fin ut.

    SvaraRadera
  3. Nej, vad trist, jag väntar också på dem, jag hade höga förhoppningar på Indian Ocean hoppas att det blir infriat.

    SvaraRadera
  4. JAG VILL SE TROPICAL SUN! Åh, jag är så himla sugen. Jag vet inte om jag hoppas att det är fint, för jag har fasen inte råd med det. Men ååh, vad jag tror att det är fint!

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt att det inte alls var så fint som man trodde det skulle vara :( Jag tror jag hoppar över, men å andra sidan så kanske Tropical Sun är så fin som man hoppats på.

    SvaraRadera
  6. Jag har inte beställt dem. Ville se swatcher först. Jag gillade i och för sig dina bilder...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)